CARA KITA DITIPU
Assalamualaikum dan salam sejahtera
Setelah mengalami sendiri tertipu oleh BIJAK MALAYSIA yang lalu, ahkak rasa mahu kongsikan sesuatu. Kongsikan cara untuk membantu diri sendiri dan sesiapa saja apabila alami nasib sebegini.Ya..mungkin sebelum ini kita sebagai pengguna tidak sedar apa sebenarnya hak kita untuk membela nasib kita bila tertipu atau mendapat sesuatu yang tidak memuaskan hati seperti membeli barangan yang dijual sudah tamat tempoh.
Sedar atau tidak kita sebagai PENGGUNA sering ditipu dengan beberapa cara:
1.Penipuan Perkhidmatan
2.Penipuan Harga
3.Cetak Rompak
4.Penipuan Jualan Langsung
5.Produk Tiruan
6.Tanda Harga Yang Mengelirukan
7.Khidmat Bengkel Kenderaan Bermotor Yang Tidak Telus
8.Aktiviti Menyorok BaranagKawalan
9.Penipuan Perjanjian Sewa Beli
Dan...bila sudah tertipu dan kita sedar kita ditipu mestilah sakit hati, marah dan pelbagai rasa lagi kan. Tapi korang tahu atau tidak saluran untuk menuntut bela atas diri korang yang ditipu? Tidak ramai yang tahu..sebab tidak mahu ambil tahu. Tahu tapi lupa...atau tahu saluran tapi ambil sikap sambil lewa.
Kita sebagai Pengguna punya HAK! Okey...nanti ahkak kongsikan pulak apa hak-hak tersebut. Tapi dientri akan datangla...ok!
Setelah mengalami sendiri tertipu oleh BIJAK MALAYSIA yang lalu, ahkak rasa mahu kongsikan sesuatu. Kongsikan cara untuk membantu diri sendiri dan sesiapa saja apabila alami nasib sebegini.Ya..mungkin sebelum ini kita sebagai pengguna tidak sedar apa sebenarnya hak kita untuk membela nasib kita bila tertipu atau mendapat sesuatu yang tidak memuaskan hati seperti membeli barangan yang dijual sudah tamat tempoh.
Sedar atau tidak kita sebagai PENGGUNA sering ditipu dengan beberapa cara:
1.Penipuan Perkhidmatan
2.Penipuan Harga
3.Cetak Rompak
4.Penipuan Jualan Langsung
5.Produk Tiruan
6.Tanda Harga Yang Mengelirukan
7.Khidmat Bengkel Kenderaan Bermotor Yang Tidak Telus
8.Aktiviti Menyorok BaranagKawalan
9.Penipuan Perjanjian Sewa Beli
Dan...bila sudah tertipu dan kita sedar kita ditipu mestilah sakit hati, marah dan pelbagai rasa lagi kan. Tapi korang tahu atau tidak saluran untuk menuntut bela atas diri korang yang ditipu? Tidak ramai yang tahu..sebab tidak mahu ambil tahu. Tahu tapi lupa...atau tahu saluran tapi ambil sikap sambil lewa.
Kita sebagai Pengguna punya HAK! Okey...nanti ahkak kongsikan pulak apa hak-hak tersebut. Tapi dientri akan datangla...ok!
Tiada ulasan
sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...