Breaking News

7 ZIKIR MENJEMPUT REZEKI

7 ZIKIR MENJEMPUT REZEKI


MENGUCAP 'LA HAWLA WALA QUWWATA ILLA BILLAH'
Barangsiapa yang lambat datang rezekinya hendakla banyak mengucapkan 'La Hawla Wala Quwwata Illa Billah'~HR. At-Tabrani

MEMBACA 'LA ILAHA ILLALLAHUL MALIKUL HAQQUL MUBIN'
Barangsiapa setiap hari membaca 'La Ilaha Illallahul Malikul Haqqul Mubin' maka bacaan itu akan menjadi Penenteram dari rasa takut dalam kubur' ~HR. Abu Nu'aim dan Ad Dailami.

LAZIMKAN LIDAH MENYEBUT ' SUBHANALLAH WABIHAMDIHI SUBHANALLAHIL ADZIIM'
Dari setiap kalimat itu seorang Malaikay yang Bertasbih kepada Allah Ta'ala sampai hari kiamat yang pahala tasbihnya itu diberikan Untukmu. ~HR.Al-Mustagfiri dalam Ad-Da'awat.

BACALAH SURAH AL-IKHLAS

Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas ketika masuk rumah maka berkah bacaan menghilangkan kefakiran dari penghuni rumah dan tetangganya. ~HR.At-Tabrani.

AMALKAN MEMBACA SURAH AL-WAQIAH
Barangsiapa membaca surah Al-Waqiah setiap malam maka tidak akan ditimpa kesempitan hidup.~HR.Al-Baihaqi dalam Syu'ab Al-Iman.

MEMPERBANYAK SELAWAT KE ATAS NABI
Dari Uma bin Khaththab dari Nabi S.A.W bersabda:Barangsiapa berselawat kepadaku satu kali selawat maka Allah akan membalas sepuluh kali selawat dan mengangkatnya sepuluh darjat. ~ Dikeluarkan oleh Umam Bukhari dalam Adabul Mufrad, Ibnu Abu Syaibah, Al-Bazzar, Ibnu Syahiin dan al-Ismaili dengan sanad ma'lul.

MELAZIMKAN BERISTIGHFAR
Barangsiapa melazimkan beristighfar nescaya Allah akan mengeluarkan dia dari segala kesusahan dan memberikan rezeki dari arah yang tidak diduga-duga. ~HR.Ahmad,Abu Daud dan Ibnu Majjah.

Doa Harian Menjemput Rezeki


Ya Allah berikanlah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik tanpa memberatkan kami. Jika rezeki kami ada dilangit maka turunkanlah. Jika ada di bumi maka keluarkanlah,jika jauh maka dekatkanlah,jika dekkat maka mudahkanlah,jika sedikit maka banyakkanlah,jika banyak maka berkatilah agar kami dapat menolong anak-anak yatim,fakir miskin dan mereka yang dalam kesusahan dan kedaifan. Ya Allah , kabulkanlah doa kami, Aamiiin Ya Allah Ya Robbal ' Alamin.




Tiada ulasan

sila beri respon dgn n3 ini, agar saya rasa dihargai
tenkiu atas kritikan+komen korank...